11 de nov. 2009

PAC 2.1. CONCLUSIONS

Tenint en compte que el canvi conceptual és el resultat de la interacció de models mentals amb una nova informació comprensible donant com a resultat una reorganització dels conceptes, penso que si que he sofert un canvi conceptual.


Penso que és així perquè, hi ha hagut una reorganització de conceptes, és a dir, quan he trobat informació que no corresponia amb les meves teories no l’he ignorat sinó que he intentat reconciliar-la amb la que ja sabia. El canvi ha estat intencional, és a dir, en el moment en que he estat conscient que la meva comprensió era inadequada he percebut la necessitat d’un canvi. Ja en les primeres activitats de l’assignatura em vaig adonar d’aquesta necessitat de canvi, per tant el meu canvi ha estat intencional, ja que al adonar-me de la meva manca de coneixements sobre el tema em vaig comprometre a comprendre i a integrar la nova informació que aniria rebent a través del mòduls de l’assignatura i de les aportacions que farien els companys en el fòrum i en el debat.

Després de les reflexions que he anat fent, i amb el desenvolupament d’aquesta PAC, penso que ha quedat bastant clar que en mi si s’ha produït un canvi conceptual. El meu coneixement s’ha anat ampliant, ja que he anat incorporant noves idees i he anat reestructurant el meu model de pensament.


A més també puc dir que s’ha produït un altre canvi conceptual en mi, pel que fa a la utilització de les TIC en els processos d’ensenyament i aprenentatge. En un principi em pensava que podien ser útils, però sobretot pel fet que podien ser motivadores. En canvi ara, després d’haver reflexionat sobre el nostre procés d’aprenentatge en aquesta assignatura i utilitzant les TIC, m’estic adonant de la importància que tenen. Ens permeten veure altres punts de vista, ens permeten plasmar el nostre model de coneixement que tenim fins al moment i així adonar-nos dels dubtes i mancances que tenim. També ens permeten comparar els diferents models de pensament que anem elaborant a mida que passa el temps, i fer-nos adonar dels canvis que s’hi ha produït. Penso que no només les hem d’utilitzar perquè són motivadores, sinó perquè ens ajuden a aconseguir un veritable aprenentatge significatiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada